Veelgestelde vragen

Hoe meld ik mij aan?

De aanschaf van een les of abonnement kunt u doen bij aanmelden en producten. Na het aanklikken van het desbetreffende product wordt u via het inschrijfmenu doorgelinkt naar de automatische incasso of naar iDeal, afhankelijk van het door u gekozen product.

Tijdens de inschrijfprocedure maakt u een inlognaam en een password aan, onthoudt u deze goed die is later weer nodig om uw lessen online te kunnen reserveren.

Na de inschrijving en betaling kunt u voortaan zelf uw lessen reserveren en annuleren op het online Studio 9 Body&Mind Virtuagym portaal (studio9.virtuagym.com). Of nog veel eenvoudiger, via de Virtuagym app op uw telefoon: Download de Virtuagym app in de Appstore, log eenmalig in en u kunt nu uw lessen beheren op het rooster.

Reserveren en annuleren als u onverhoopt niet kunt komen zijn een verplichting zodat het altijd helder is hoeveel mensen er in de les aanwezig zijn en er niet onnodig plaatsen bezet gehouden worden.

Als een les vol zit kunt u van de mogelijkheid gebruik maken een plaats op de wachtlijst in te nemen. Zodra er een plek vrijkomt ontvangt u een e-mail bericht en kunt u alsnog een plek reserveren.

Mocht u nog vragen hebben neem dan contact met ons op.

Wat is Pilates?

Pilates is een bewegingsmethode die het samenwerken tussen lichaam en geest bevordert  en de nadruk legt op soepel, efficient en  gebalanceerd bewegen. Disbalansen in het lichaam worden gecorrigeerd en het lichamelijk welzijn vergoot.

De controle en precisie van het bewegen is een belangrijk aspect  van  de Pilates methode.

Waarin verschilt de STOTT pilates® methode van andere methodes?

De STOTT pilates® methode gebruikt de moderne kennis uit de bewegingswetenschap en volgt de natuurlijke lijnen van de wervelkolom. De oefeningen herstellen en stabiliseren de spierbalans rond de gewrichten.

Nadruk ligt op de vijf basisprincipes; ademhaling, stand van het bekken, plaatsing van de ribbenkast, schouder stabilisatie en de plaatsing van hoofd en nek.

Wat is het verschil tussen Yoga en Pilates?

Yoga en Pilates hebben veel raakvlakken met elkaar, beide worden gezien als een body-mind fitness. Ze benadrukken beide de ademhaling en lange zachte bewegingen. Het verschil zit voornamelijk in het feit dat je bij Yoga vanuit de ene statische houding naar de ander beweegt terwijl Pilates de bewegingen dynamisch en vloeiend aan elkaar verbindt.

Bij Pilates word veel gebruik gemaakt van oefenmaterialen zoals ballen, dynabands, toning balls etc.

Pilates oefeningen zijn zeer geschikt voor revalidatie.

Wat is het verschil tussen krachttraining in de sportschool en Pilates?

Bij Pilates ligt de nadruk op uitgebalanceerd trainen van spieren rondom de gewrichten.

Pilates is driedimensionaal en er wordt dus bewogen in alle bewegingsvlakken. Pilates gaat over-trainen tegen. Werk je in de sportschool meestal aan korte grote oppervlakkige spieren, bij Pilates werk je voornamelijk aan het verlengen van je spieren en  train je ook de dieperliggende spierlagen die zorgen voor goede balans, een mooie houding en voldoende flexibiliteit om soepel te kunnen bewegen.  Kracht in combinatie met flexibiliteit.

Pilates en krachttraining kunnen een mooie aanvulling op elkaar zijn.

Kun je met rugpijn Pilates beoefenen?

Vraag altijd eerst om advies  bij arts en/of fysiotherapeut voordat je aan de trainingen begint en geef dit zo nodig ook aan bij de docent.

In principe is Pilates een zachte en gecontroleerde training. Werken met een gediplomeerd docent helpt om zeker te weten dat de oefeningen correct worden uitgevoerd.

Bij regelmatig beoefenen van Pilates zal de rugpijn in de meeste gevallen verminderen en je algehele fysiek toestand verbeteren.

Zorgt Pilates voor gewichtsverlies?

Pilates kan in combinatie met een goed dieet en eventuele andere trainingen zorgen voor gewichtsverlies. Door het versterken van je spieren word je lijf strakker en verbetert je houding wat zorgt voor een slankere verschijning.

Wat zijn de resultaten van Pilates?

Pilates zorgt voor een toename van kracht, flexibiliteit, souplesse, balans en verhoging van het lichaamsbewustzijn. Stijfheid, rug-nek en schouderklachten nemen af.

Om het beste resultaat te verkrijgen uit de Pilates trainingen is het aan te raden gemiddeld  2x per week  een Pilates les te volgen, na 10 tot 20 lessen ga je het verschil voelen en zien.

Uiteraard zit er per persoon verschil in de resultaten, deze hangen ook samen met met een aantal andere aspecten; beoefen je nog andere sporten, train je in een groep of prive, heb je  blessures etc.

Zorg ervoor dat je efficient en verantwoord traint onder goede begeleiding.