Frequently Asked Questions

  • Verbetering houding
  • Langere spieren 
  • Vergroot de kracht in je romp 
  • Helpt diverse blessures voorkomen
  • Verbetering balans, bloeddoorstroming en coördinatie
  • Grotere bewegingsvrijheid
  • Toename concentratie
  • Afname stress
  • Soepelheid van de spieren
  • Beter lichaamsbewustzijn
  • Zacht voor je gewrichten
  • Door iedereen te beoefenen, van revalidatie tot topsport

De aanschaf van een les of abonnement kan bij Tarieven. Na het aanklikken van het desbetreffende product word je via het inschrijfmenu doorgelinkt naar de automatische incasso of naar iDeal, afhankelijk van het door jou gekozen abonnement. Tijdens de inschrijfprocedure maak je een gebruikersnaam en wachtwoord aan. Onthoud deze goed, die zijn later weer nodig om je lessen online te kunnen reserveren.

Na de inschrijving en betaling kun je eenvoudig zelf je lessen reserveren en annuleren via het Rooster. Voor de digitals onder ons: je kunt de Virtuagym App ook downloaden in de appstore. Je logt één keer in, en van daaruit kan je dan al je lessen boeken. Zit de les vol? Schrijf je dan in op de wachtlijst. Je krijgt dan een e-mail zodra er een plekje vrijkomt. Als je je hebt ingeschreven maar je kunt toch niet komen, meld je dan alsjeblieft af. Iemand anders kan dan jouw plek innemen.

Voor de lessen binnen zijn gripsocks, een handdoek en water verplicht. Blote voeten zijn i.v.m. hygiëne niet toegestaan in de studio of tijdens de lessen.
Voor de buitenlessen is naast de gripsocks, water en een handdoek ook het meenemen van een eigen mat verplicht. Tijdens de buiten lessen werkt iedereen met eigen materiaal welke je bij aanschaf van een abonnement overhandigd worden en anders aan te schaffen zijn in de studio.

Tijdens Corona is het dragen van een mondkapje binnen verplicht. Deze mag af zodra je op de mat of Reformer bent.

Door het trainen met weerstand ( veren) in heb je meer controle controle en train je de spieren bovendien twee kanten op traint wat versterkend en verlengend werkt voor mooie lange spieren en een strak lichaam (toning). Je ervaart tegelijkertijd meer ondersteuning van de Reformer waardoor deze training heel geschikt is voor zowel rustige herstellende trainingen als wel voor pittige intensieve workouts. Reformers zorgen door het constante spiergebruik voor snelle resultaten, je core is continue aangespannen en zo verbrandt je in 1 uur tijd meer dan 500 calorieën. 

Er zijn geen speciale beginners lessen. De lessen zijn toegankelijk voor alle niveaus en waar nodig doen wij als docent aanpassingen. Als je kampt met klachten of blessures dan is het aan te raden eerst een privé les te boeken zodat wij rustig kunnen kijken wat er wel en niet mogelijk is en eventueel persoonlijke aanpassingen kunnen doornemen.

Bij Pilates ligt de nadruk op het gebalanceerd trainen van de spieren rondom de gewrichten. Pilates is driedimensionaal: er wordt bewogen in alle bewegingsvlakken. Pilates gaat over-trainen tegen. Werk je in de sportschool meestal aan de korte en grote oppervlakkige spieren, bij Pilates werk je voornamelijk aan het verlengen van je spieren en train je ook de dieperliggende spierlagen. Hierdoor krijg je een goede balans, een mooie houding en beweeg je soepeler. Kracht in combinatie met flexibiliteit. Met Reformer Pilates verbrandt je maar liefst 500 calorieën per uur en tegelijkertijd stroomlijn je je lichaam. Pilates en krachttraining kunnen een mooie aanvulling op elkaar zijn. 

Vraag altijd eerst om advies aan een arts en/of fysiotherapeut voordat je aan de trainingen begint, en geef dit ook aan bij de docent. In principe is Pilates een gecontroleerde training, waardoor je dit met rugpijn kunt beoefenen. Wij werken alleen met gediplomeerde docenten, waardoor de oefeningen altijd correct worden uitgevoerd. Bij het regelmatig beoefenen van Pilates zal de rugpijn in de meeste gevallen verminderen en verbetert je algehele fysieke toestand.